به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود
 

شرح وظایف و ماموریت های دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی

1.     سیاستگذاری و تعیین خط‌مشی برای کانون‌های آگهی و تبلیغاتی در چارچوب قوانین و آیین‌نامه‌های مصوب

2.     تهیه، تدوین،‌ بررسی و ارزیابی طرح‌های توسعه صنعت تبلیغات و اطلاع‌رسانی

3.     برنامه‎ریزی و تعیین خط مشی و تهیه دستورالعمل‌های لازم در زمینه تبلیغات چاپی،‌ سمعی و بصری و تبلیغات محیطی و ...

4.     تهیه آیین‌نامه‌ و دستورالعمل نحوه صدور مجوز تأسیس،‌ انحلال و نظارت بر نحوه کار کانون‌های آگهی و تبلیغاتی،‌ مراکز، مؤسسات و مجامع تبلیغاتی در کشور و اخذ گزارش‌های ادواری از فعالیت آن‌ها از طریق واحدهای استانی

5.     نظارت‌ بر نحوه صدور مجوز تأسیس و فعالیت مراکز و مجامع تبلیغاتی و کانون‌های آگهی و تبلیغاتی در چارچوب مقررات مربوط.

6.     تعیین و به‌کارگیری روش‎های لازم برای کنترل و نظارت بر فعالیت مراکز تبلیغاتی

7.     نظارت بر اجرای قوانین،‌ ضوابط و مقررات مرتبط با پخش و انتشار تبلیغات از رسانه‌های مختلف کشور

8.     تهیه آیین ‌نامه و دستورالعمل‌های لازم برای فعالیت شرکت‎های تبلیغاتی خارجی ایران

9.     تهیه ضوابط مربوط به ارزیابی و نظارت بر عملکرد مدیران بخش‌های مربوط به کانون‌های آگهی و تبلیغاتی در استان‎ها و تأیید صلاحیت علمی و فنی آنان

10. تهیه آیین‌نامه و دستورالعمل در خصوص نجوه صدور اجاره ورود و خروج تمامی مواد تبلیغاتی بر اساس آیین‌نامه‌های مربوط

11. اتخاذ شیوه‌های مناسب حمایتی،‌ هدایتی و نظارتی در خصوص اتحادیه‌ها،‌ صنوف،‌ کانون‌ها و مؤسسات تبلیغاتی

12. تحقیق و پژوهش در خصوص فعالیت‌های تبلیغاتی و بهره‌گیری از نتایج تحقیقات در راستای هماهنگ کردن تبلیغات تجاری با دیگر فعالیت‌های فرهنگی و تهیه ارائه گزارش‌های لازم.

13. راهبری و اداره دبیرخانه کمیته مرکزی سازمان‌های تبلیغاتی کشور

14. انجام تمهیدات لازم برای کاهش آثار مخرب تهاجم فرهنگی از طریق مقابله با تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌‌زبان و اجرای سیاست‌های مربوط به ممنوعیت هرگونه همکاری افراد حقیقی و حقوقی در حوزه تبلیغات با شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان

15. ساماندهی و یکپارچه‌سازی اطلاعات مربوط به تبلیغات

16. ارتقای سطح تعامل و هماهنگی در حوزه تبلیغات با مراجع و مراکز ذی‌ربط

17. بهبود روش‌ها و اصلاح فرآیندها و اجرای صحیح سیاست‌های کلی نظام در حوزه تبلیغات

18. آسیب‌‎شناسی وضعیت تبلیغات کشور و بهره‌گیری از نتایج به دست‌آمده برای پیشبرد اهداف سازمانی

19. تقویت حوزه اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و دستاوردهای دفتر به منظور توانمندسازی فعالان حوزه تبلیغات و ارتقای سطح آگاهی‌های تخصصی

20. تعیین خط‌مشی و تهیه دستورالعمل‌های لازم در خصوص نحوه ارتباط کانون‌ها و مجامع تبلیغاتی با مجامع بین‌المللی

21. برنامه‌ریزی و حمایت از برگزاری کارگاه‌ها و آموزش‌های دوره‌ای برای علاقمندان و فعالان در حوزه تبلیغات با استفاده از توان بخش غیردولتی

22. ایجاد هماهنگی و وحدت رویه میان ادارات کل استان‌ها و نظارت بر عملکرد و فعالیت‌های آن‌ها در حوزه تبلیغات

23. ایجاد بستر و انجام هماهنگی برای انتشار کتب و نشریات تخصصی در حوزه تبلیغات

24. ایجاد،‌ توسعه و به‌روزرسانی بانک اطلاعات و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در حوزه تبلیغات

25. انجام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری همایش‌ها،‌ جشنواره‌ها،‌ نمایشگاه‌ها، سمینارها و نشست‌ها داخلی و بین‌المللی ویژه صنعت تبلیغات

26. همکاری با فرهنگستان زبان و ادب فارسی در خصوص واژه‌گزینی اصطلاحات بیگانه و جلوگیری از به‌کارگیری واژه‌های بیگانه در زمینه تبلیغات و اطلاع‌رسانی

27. بررسی و اعلام نظر در خصوص گزارش‌ها و شکایات رسیده از نحوه فعالیت مراکز تبلیغاتی در قالب ضوابط و مقررات مربوط

28. انجام هماهنگی‌های لازم برای انجام برنامه‌های تبلیغاتی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های تحت نظر دولت و دستگاه‌هایی که از امکانات دولتی استفاده می‌کنند

29. همکاری با ستادهای برگزاری مناسبت‌های خاص نظیر ایام دهه فجر و ایام ارتحال امام(ره) و ...

30. انجام پ‍ژوهش‌های کاربردی و حمایت از پایان‌نامه‌های مربوط به حوزه تبلیغات و ارائه گزارش‌های لازم

 

کلیه حقوق این پورتال متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد