1.
سیاستگذاری و تعیین خطمشی برای کانونهای
آگهی و تبلیغاتی در چارچوب قوانین و آییننامههای مصوب
2.
تهیه، تدوین، بررسی و ارزیابی طرحهای
توسعه صنعت تبلیغات و اطلاعرسانی
3.
برنامهریزی و تعیین خط مشی و تهیه
دستورالعملهای لازم در زمینه تبلیغات چاپی، سمعی و بصری و تبلیغات محیطی و ...
4.
تهیه آییننامه و دستورالعمل نحوه
صدور مجوز تأسیس، انحلال و نظارت بر نحوه کار کانونهای آگهی و تبلیغاتی، مراکز،
مؤسسات و مجامع تبلیغاتی در کشور و اخذ گزارشهای ادواری از فعالیت آنها از طریق
واحدهای استانی
5.
نظارت بر نحوه صدور مجوز تأسیس و
فعالیت مراکز و مجامع تبلیغاتی و کانونهای آگهی و تبلیغاتی در چارچوب مقررات
مربوط.
6.
تعیین و بهکارگیری روشهای لازم برای
کنترل و نظارت بر فعالیت مراکز تبلیغاتی
7.
نظارت بر اجرای قوانین، ضوابط و
مقررات مرتبط با پخش و انتشار تبلیغات از رسانههای مختلف کشور
8.
تهیه آیین نامه و دستورالعملهای لازم
برای فعالیت شرکتهای تبلیغاتی خارجی ایران
9.
تهیه ضوابط مربوط به ارزیابی و نظارت
بر عملکرد مدیران بخشهای مربوط به کانونهای آگهی و تبلیغاتی در استانها و تأیید
صلاحیت علمی و فنی آنان
10. تهیه
آییننامه و دستورالعمل در خصوص نجوه صدور اجاره ورود و خروج تمامی مواد تبلیغاتی
بر اساس آییننامههای مربوط
11. اتخاذ
شیوههای مناسب حمایتی، هدایتی و نظارتی در خصوص اتحادیهها، صنوف، کانونها و
مؤسسات تبلیغاتی
12. تحقیق و
پژوهش در خصوص فعالیتهای تبلیغاتی و بهرهگیری از نتایج تحقیقات در راستای هماهنگ
کردن تبلیغات تجاری با دیگر فعالیتهای فرهنگی و تهیه ارائه گزارشهای لازم.
13. راهبری و
اداره دبیرخانه کمیته مرکزی سازمانهای تبلیغاتی کشور
14. انجام
تمهیدات لازم برای کاهش آثار مخرب تهاجم فرهنگی از طریق مقابله با تبلیغات شبکههای
ماهوارهای فارسیزبان و اجرای سیاستهای مربوط به ممنوعیت هرگونه همکاری افراد
حقیقی و حقوقی در حوزه تبلیغات با شبکههای ماهوارهای فارسی زبان
15. ساماندهی
و یکپارچهسازی اطلاعات مربوط به تبلیغات
16. ارتقای
سطح تعامل و هماهنگی در حوزه تبلیغات با مراجع و مراکز ذیربط
17. بهبود
روشها و اصلاح فرآیندها و اجرای صحیح سیاستهای کلی نظام در حوزه تبلیغات
18. آسیبشناسی
وضعیت تبلیغات کشور و بهرهگیری از نتایج به دستآمده برای پیشبرد اهداف سازمانی
19. تقویت
حوزه اطلاعرسانی فعالیتها و دستاوردهای دفتر به منظور توانمندسازی فعالان حوزه
تبلیغات و ارتقای سطح آگاهیهای تخصصی
20. تعیین خطمشی
و تهیه دستورالعملهای لازم در خصوص نحوه ارتباط کانونها و مجامع تبلیغاتی با
مجامع بینالمللی
21. برنامهریزی
و حمایت از برگزاری کارگاهها و آموزشهای دورهای برای علاقمندان و فعالان در
حوزه تبلیغات با استفاده از توان بخش غیردولتی
22. ایجاد
هماهنگی و وحدت رویه میان ادارات کل استانها و نظارت بر عملکرد و فعالیتهای آنها
در حوزه تبلیغات
23. ایجاد
بستر و انجام هماهنگی برای انتشار کتب و نشریات تخصصی در حوزه تبلیغات
24. ایجاد،
توسعه و بهروزرسانی بانک اطلاعات و پایگاههای اطلاعرسانی در حوزه تبلیغات
25. انجام
هماهنگیهای لازم برای برگزاری همایشها، جشنوارهها، نمایشگاهها، سمینارها و
نشستها داخلی و بینالمللی ویژه صنعت تبلیغات
26. همکاری
با فرهنگستان زبان و ادب فارسی در خصوص واژهگزینی اصطلاحات بیگانه و جلوگیری از
بهکارگیری واژههای بیگانه در زمینه تبلیغات و اطلاعرسانی
27. بررسی و
اعلام نظر در خصوص گزارشها و شکایات رسیده از نحوه فعالیت مراکز تبلیغاتی در قالب
ضوابط و مقررات مربوط
28. انجام
هماهنگیهای لازم برای انجام برنامههای تبلیغاتی وزارتخانهها و سازمانهای تحت
نظر دولت و دستگاههایی که از امکانات دولتی استفاده میکنند
29. همکاری
با ستادهای برگزاری مناسبتهای خاص نظیر ایام دهه فجر و ایام ارتحال امام(ره) و
...
30. انجام پژوهشهای
کاربردی و حمایت از پایاننامههای مربوط به حوزه تبلیغات و ارائه گزارشهای لازم