اخبار

جلسه هم اندیشی خبرنگاران خارجی و معاون مطبوعاتی با موضوع کرونا به صورت ویدئوکنفرانس

جلسه هم اندیشی خبرنگاران خارجی و معاون مطبوعاتی با موضوع کرونا به صورت ویدئوکنفرانس
نشست «اطلاع رسانی صحیح در موضوع کرونا» با حضور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از خبرنگاران مقیم رسانه‌های خارجی در ایران به صورت ویدئوکنفرانس در سالن کنفرانس معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی برگزار شد.
به گزارش اداره کل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این نشست که با هدف تشریح اقدامات انجام شده و پاسخ به سوالات نمایندگان رسانه های خارجی در خصوص درمان و مقابله با شیوع ویروس کرونا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد خبرنگاران روزنامه های فایننشال تایمز ژاپن، عمان، خبرگزاری‌های EFE اسپانیا، اطلس و صدای افغان افغانستان، آپا آذربایجان، تلویزیون‌های العربی قطر، گلی کردستان عراق، آسیا عراق، کردست عراق، المسیره یمن، الاتجاه عراق ضمن گفتگو با معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی سئوالات خود در مورد فرایند درمان بیماران کرونا و مقابله با شیوع این ویروس و راهکارهای کسب اطلاعات موثق را مطرح و پاسخ های لازم را دریافت کردند.
بنابراین گزارش، محمد خدادی در ابتدای این نشست ضمن ارائه توصیه‌هایی در خصوص ساز و کارهای اطلاع‌رسانی در شرایط بحرانی، بر لزوم مرجعیت رسانه‌ای بر پایه منابع رسمی در جریان رویدادهای اخیر به ‌ویژه شیوع بیماری کرونا تاکید کرد.
وی همچنین اشاره به انتشار گسترده شایعات و گمانه‌زنی‌های غیر واقعی در فضای مجازی گفت: انتشار گمانه زنی‌های افراد غیر مسئول و غیر متخصص، شایعات بدون داده‌های دقیق و بدون تأیید نهادهای رسمی صرفاً افزایش اضطراب و اغتشاش خبری را در پی خواهد داشت و آرامش و امنیت روانی مردم را هدف قرار می‌دهد.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده علیه ملت ایران، کمبودهای دارویی و پزشکی را از جمله موارد مهم در بحران کرونا در کشور دانست و گفت: تحریم‌های پزشکی، دارویی و وسایل آزمایشگاهی موانعی در مسیر مهار شیوع کرونا برای ما ایجاد کرده که رسانه‌های بین المللی می‌توانند همصدایی جامعه بین الملل برای لغو فوری همه تحریم‌ها از جمله تحریم‌های پزشکی آمریکا علیه مردم ایران باشند.
وی همچنین به نقش رسانه‌های نوین در اطلاع‌رسانی تعاملی در کشور اشاره و تصریح کرد: دو سویه بودن ارتباطات و توجه به نقش مخاطب، شفافیت و اعتبار، سرعت انتقال پیام، گستردگی مخاطب، سهولت دسترسی و نهایتاً قدرت نظارت، از  مزیت های رسانه‌های نوین است.
 
«نبود سازوکار اطلاع‌رسانی موثق به رسانه‌های خارجی، اظهارنظر شخصیت‌های سیاسی، انتشار اخبار از سوی منابع محلی، ایجاد پل ارتباطی میان رسانه‌های خارجی و مسئولان ذیربط در وزارت بهداشت و مسئولان محلی در استان‌ها، حضور گروه‌های تصویری در بیمارستان‌ها برای تهیه گزارش مستند و اختصاصی، لزوم اطلاع‌رسانی در خصوص اتباع غیر ایرانی مبتلا» از جمله موارد مطرح شده از سوی خبرنگاران خارجی بود.
در این نشست همچنین مقرر شد دو خبرنگار خارجی (رسانه عربی و انگلیسی) به عنوان منتخب رسانه‌های خارجی مقیم، پیگیر اخبار و آمار مربوط به ستاد مدیریت بحران با محوریت شیوع بیماری کرونا باشند و اطلاعات را در اختیار سایرین قرار دهند.

 


۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ۱۳:۰۹
تعداد بازدید : ۲۱,۹۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید