معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری پایان چهارمین رتبهبندی پایگاههای خبری که صبح امروز سهشنبه (ششم آبان) با حضور شماری از اهالی رسانه و اعضای کمیته رتبهبندی در محل این معاونت برگزار شد گفت: اجرای طرح رتبهبندی رسانهها فرصتی نه برای اعلام برترینها که برای بازخوانی، آسیبشناسی و افزایش مهارت در تولید محتوا است.
به گزارش روابطعمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نتایج ارزیابی و رتبهبندی اولیه پایگاههای خبری در دوره چهارم، براساس فرمهای خوداظهاری و نظر کارشناسی کمیته هفت نفره متشکل از اساتید ارتباطات و نمایندگان منتخب مدیران مسئول پایگاه های خبری امروز اعلام میشود.
بر همین اساس، معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای نشست خبری چهارمین دوره رتبهبندی پایگاههای خبری که به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا بهصورت آنلاین نیز قابل دریافت بود، ضمن ارائه گزارشی از روند رتبهبندی در دوره اخیر، گفت: هنر رسانه این است که به اصل صحت اطلاعات پایبند و همواره و در همه شرایط کنار مردم باشد.
محمد خدادی با بیان اینکه حضورم در مسئولیت معاونت مطبوعاتی به خاطر این است که سالها افتخار حضور در کسوت خبرنگاری داشتهام، درباره بحث ماهیت و اثر رسانه، گفت: در فضای جاری کشور ما در موضوع رسانه با موفقیتی ۵۰ درصدی روبهرو بودهایم که به لحاظ تامین آن خوب پیش رفتهایم. به طوریکه کسی در ایران نیست که علاقه و امکان راهاندازی یک رسانه را داشته باشد و این اجازه به او داده نشده باشد.
خدادی تصریح کرد: خوشحالیم که مشاغل دیگر هم وارد صنف رسانه شدهاند و هرکه در هر رشتهای علاقهمند بوده آمده و مجوز دریافت کرده است. پزشکان، اساتید دانشگاه، کشاورزان و همه اصناف و تخصصها رسانه دارند و این فرصت بسیار خوبی است.
